Про проєкт She Drives
Про проєкт She Drives від команди проєкту для Міжнаціональної асоціації перевізників та автостанцій.

Про проєкт She Drives від команди проєкту для Міжнаціональної асоціації перевізників та автостанцій.
1. Як народилась ідея створити проєкт для навчання жінок-водійок? Які етапи її втілення? Чи є подібні проєкти в інших країнах?
Катерина: Варто зазначити, що у сфері водіїв тільки 1% — це жінки. Цей відсоток потрібно змінювати. За даними дослідження Міністерства на сьогодні в частині автобусних перевезень (зокрема в комунальному транспорті) нестача водіїв сягає 30% або приблизно до 6 тис. людей.
Власне проєкт зародився завдяки потребі галузі, бажанню Міністерства знайти рішення, а також на основі нашого досвіду у сфері професійного розвитку, розробки профстандартів, організації навчання та ін. Можна додати сюди наше бажання підтримки жінок у цій сфері.
2. З чого ви починали проєкт?
Катерина: Ініціативу реалізувати даний проєкт проявило Міністерство розвитку громад та територій. Далі народилася концепція, яку підтримали ООН Жінки в Україні за фінансової підтримки Швеції.
3. Про який об'єм фінансування проєкту She Drives йдеться?
Катерина: Можу сказати, скільки сьогодні коштує підготувати жінку-водійку на пасажирський транспорт. Ціни в регіонах коливаються (ми це знаємо, адже співпрацюємо напряму з автошколами), але в середньому ціна на повну підготовку, починаючи від теорії до практики водіння, трохи більше ніж $1 000 на людину.
4. Скільки зараз жінок навчається у проєкті, як проходить навчання?
Олександра: Загалом проєктом закладено навчання 100 жінок. Загалом для участі в проєкті жінки подали 403 анкети.
Під час першого потоку було набрано 86 жінок, частина з яких висіялась до кінця відбору через невиконання умов участі. Під час другого набору вже було набагато більше заявок, хоча вільних було всього 30 місць.
Катерина: У нас стоїть конкретний KPI: 100 жінок в проєкті, з яких мінімум 80 маємо працевлаштувати. Ми створюємо робочі місця, і це особливість даного проєкту.
5. А як шукаєте роботодавців?
Анна: Перед початком проєкту ми вже мали запит від роботодавців на водійок. Це одна з передумов до створення проєкту.
Наразі роботодавці, які мають запит на водійок автобусів, можуть заповнити анкету в шапці профілю та таким чином виявити бажання стати партнерами She Drives.
6. Це запити від комунальних підприємств?
Катерина: Так. Перед тим, як ми подавали заявку на проєкт, ми вже мали листи підтримки із комунальних підприємств.
Також ми співпрацюємо з приватними підприємствами – «Зелений Слон 7», а також FlixBus.
Тобто ми не обмежені лише комунальним транспортом і відкриті до партнерства із бізнесом в рамках проєкту.
7. А в чому, на вашу думку, різниця в роботі між комунальними підприємствами та приватними?
Катерина: У кожного свій стиль роботи. Як на мене, то в комунальних підприємствах все одно ще існують стереотипи щодо жінок-водійок, тоді як в приватному бізнесі їх значно менше.
Олександра: Щодо працевлаштування хочу додати, що у нас є жінки, у яких родинний бізнес – це автобусні перевезення, і жінки хотіли б бути більш дотичні до цієї сфери. Також є учасниця, чоловік якої придбав автобус і вона має намір отримати категорію та займатись пасажирськими перевезеннями.
Крім того, рад жінок мають досвід в логістиці та таким чином хочуть підвищити рівень роботи. Тобто підприємство запропонувало жінці участь в проєкті та надалі перехід в межах підприємства на посаду водійки.
8. З якими стереотипами ви та/або учасниці проєкту зустрічались?
Катерина: Співпраця з ООН Жінки в Україні, як і сам проєкт She Drives, в тому числі направлений на дослідження бар'єрів, які є стримуючим фактором розвитку жінки в цій сфері. Вже зараз Фундація завершує аналітику по пілотних регіонах, у тому числі на комунальних підприємствах, для визначення цих бар'єрів. Тобто паралельно ми аналізуємо, що заважає жінці органічно розвиватись у сфері перевезень.
Анна: Ми надаємо рекомендації для жінок, що робити в ситуації висміювання/неповаги/упередженого ставлення/фізичного контакту. Також проводимо тренінги не тільки із запитом «що робити», а й для запобігання таким випадкам.
Завдання проєкту – не тільки навчити жінок-водійок, а й продовжити глобальну боротьбу зі стереотипами, дати підтримку жінкам та ще раз довести думку, що немає рамок та стандартів для жінки, тим паче для жінки-водійки.
Проєкт «Розширення професійного потенціалу жінок у сфері транспорту» реалізується ГО «Фундація інституційного розвитку» за ініціативи Міністерства розвитку громад та територій України у партнерстві зі структурою ООН Жінки та за фінансової підтримки урядів Франції, Польщі та Швеції.
Останнє оновлення: 6 березня 2025, 12:00
Схожі новини

Соціальний ролик: так, я – водійка. І це моє місце!
Соціальний ролик проєкту She Drives розповідає історію Тетяни Юркевич, випускниці програми, яка стала водійкою громадського транспорту в КП «Київпастранс».
Читати далі

Підсумки ярмарку вакансій для учасниць She Drives
У межах проєкту She Drives відбувся онлайн-ярмарок вакансій для майбутніх водійок автобусів, які розпочинають свій шлях до працевлаштування.
Читати далі

Проєкт She Drives відкриває нові можливості для жінок у сфері транспорту
Пілотний проєкт She Drives, спрямований на навчання та працевлаштування жінок у транспортній галузі, масштабується. Відтепер у межах ініціативи реалізується новий компонент – підготовка водійок вантажівок.
Читати далі
