Відкрита дискусія в межах проєкту She Drives: Шлях уперед – прогрес, виклики, рішення
Відбулася відкрита дискусія про досягнення й виклики пілотного проєкту з розширення професійного потенціалу жінок у сфері транспорту.

Подія під назвою «Шлях уперед – прогрес, виклики, рішення», яка відбулася 27 листопада в Києві, стала майданчиком для обговорення статусу реалізації проєкту та його впливу на розвиток жіночого лідерства в транспортному секторі, а також формування бачення можливого масштабування ініціативи.
Нагадаємо, що 97 жінок навчалися чи ще продовжують навчання на водійок автобуса.
🔹 79 учасниць склали теоретичний іспит;
🔹 74 учасниці завершили практичне навчання;
🔹 61 учасниця отримала посвідчення.
27 учасниць завершили або продовжують навчання на категорію «С» / «СЕ».
🔹 16 учасниць проходять практичне навчання;
🔹 11 учасниць завершили практичне навчання;
🔹 7 учасниць отримали посвідчення категорії «С» / «СЕ».
«She Drives – це не просто навчальна програма, а реальний інструмент змін у транспортній галузі. Він показав, що жінки прагнуть працювати у сфері перевезень, але одночасно висвітлив системні бар’єри: від якості підготовки та застарілої матеріальної бази автошкіл до складнощів працевлаштування та стереотипів на ринку праці. Наша задача сьогодні – чесно про ці виклики говорити й так само чесно шукати рішення разом із громадами, роботодавцями, автошколами та міжнародними партнерами. Ми хочемо, щоб шлях учасниць до професії був швидким, безпечним і результативним. І переконані: там, де є співпраця, – там є прогрес. Саме тому She Drives продовжує змінювати не лише долі окремих жінок, а й культуру всього сектору», – наголосив Заступник Міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач.
«Відкрита дискусія в межах проєкту She Drives стала чудовою нагодою підкреслити наші досягнення та відкрито обговорити виклики, з якими ми зіткнулися в межах пілотної ініціативи. Учасниці та партнери поділилися цінними інсайтами – від подолання складних процесів набору та навчання до руйнування усталених стереотипів, що обмежують доступ жінок до гідної праці. Водночас усі висловили рішуче прагнення робити більше й працювати ще ефективніше, щоб збільшити кількість водійок автобусів по всій країні. Завдяки цьому пілотному проєкту кількість водійок автобусів у деяких містах утричі, а іноді й учетверо зросла, і дедалі більше міст прагнуть наслідувати цей приклад. Ми плануємо продовжувати ініціативу, спираючись на отримані висновки», – зазначила Сабін Фрейзер Гюнеш, Представниця ООН Жінки в Україні.
Серед основних питань для обговорення – ключові досягнення проєкту, зокрема підвищення доступу жінок до професій у сфері транспорту, формування партнерств між громадами, перевізниками та навчальними закладами, а також створення основ для розвитку спільноти жінок у транспорті.
Окрему увагу було приділено аналізу викликів, з якими стикалися учасниці на етапі навчання та працевлаштування, і пошуку системних рішень для подолання гендерних бар’єрів.
«She Drives і його результати були б неможливими без учасниць – сильних, вмотивованих жінок, які наважилися змінити своє життя та кинути виклик стереотипам про “нежіночі” професії. Досвід проєкту показав, що перекваліфікація має поєднувати професійне навчання з мотиваційною та психологічною підтримкою, розвитком упевненості й адаптацією до професії, а також потребує розвитку мережі автошкіл, готових працювати за сучасними стандартами. Успіх інтеграції жінок у професію залежить не лише від навчання, а й від готовності підприємств адаптуватися», – підкреслила Катерина Дацко, виконавча директорка ГО «Фундація інституційного розвитку».
У межах заходу відбулася панельна дискусія за участі представників і представниць державних органів та партнерів-роботодавців. Зокрема, до обговорення долучилися Регіна Харченко, в.о міського голови Запоріжжя – секретар міської ради, Володимир Сухачов, генеральний директор комунального підприємства «Запоріжелектротранс», Орися Гримак, менеджерка з розвитку бізнесу компанії FlixBus, Світлана Стреляна, засновниця Харківського АТП-16363, та Тетяна Шлінчак, HR-менеджер компанії KLR.
Також прозвучали історії учасниць проєкту, які поділилися своїм професійним шляхом, викликами та трансформаціями, що стали можливими завдяки участі в She Drives.
«Я працюю водійкою автобуса у Львові й отримую від цього справжнє задоволення. На початку все здається складним, але якщо сприймати процес як особистий розвиток, то кожен наступний крок приносить неймовірну радість. Ви ще будете згадувати, як вперше сіли за кермо автобуса, а через кілька місяців не повірите, що це вже саме ви так впевнено керуєте. Мене дуже підтримав роботодавець: ми разом підібрали маршрут, який підходить саме мені, а з досвіду попередньої роботи я привнесла звичку вести бортовий журнал, щоб фіксувати всі технічні нюанси, щоб фіксувати всі технічні моменти та покращувати роботу автобуса. І повірте, у цій професії завжди знайдуться колеги, які запитають “потрібна допомога?”, а не зрозуміти щось на початку – абсолютно нормально», – поділилася своїм шляхом Тетяна Жеребецька, водійка автобуса у Львівському комунальному АТП-1.
«Багато жінок, з якими я спілкувалася, не вірили, що навчання може бути безоплатним, але я довірилася і подала заявку. Це стало одним із найважливіших рішень у моєму житті. Я хвилювалася через вік і стереотипи, але крок за кроком зрозуміла: це лише перша сходинка серед багатьох, попереду виклики, сумніви, погляди та перевірки на міцність. У дорозі буває всяке: засніжені перевали, пошкоджена вантажівка, стресові ситуації з поліцією чи паркуванням, але водночас є підтримка колег, наставників і роботодавця, який повірив у мене та дав шанс. Я хочу сказати дівчатам: якщо ваше серце б’ється, коли ви бачите вантажівку чи автобус, і ви відчуваєте, що це ваше – не зупиняйтеся, бо ця професія складна, але вона точно варта того», – зазначила Віра Бабій, водійка вантажівки в МХП.
Під час заходу дійшли низки важливих висновків.
🔹 Програми з перекваліфікації мають передбачати не лише технічні навички, а й мотиваційні модулі, психологічну підтримку, розвиток впевненості та адаптації жінок до роботи в транспортній сфері.
🔹 Потребує посилення система підготовки водійок, зокрема шляхом розвитку мережі навчальних центрів та автошкіл, які готові впроваджувати подібні програми.
🔹Успішна інтеграція жінок у транспортні професії залежить не лише від якісного навчання, а й від готовності підприємств змінювати корпоративні підходи та створювати інклюзивні умови праці.
🔹Необхідним є більш активна залученість органів місцевої влади до розвитку транспортного сектору та підтримки жінок, які прагнуть працювати в цій галузі.
Практичним результатом заходу стало спільне напрацювання дорожньої карти розвитку спільноти жінок у сфері транспорту та узгодження можливих форматів подальшого масштабування ініціативи. Робота триває – ми й надалі спрямовуємо зусилля на посилення ролі жінок у сфері транспорту та розширення їх прав і можливостей.
Проєкт «Розширення професійного потенціалу жінок у сфері транспорту» реалізується ГО «Фундація інституційного розвитку» за ініціативи Міністерства розвитку громад та територій України у партнерстві зі структурою ООН Жінки та за фінансової підтримки урядів Франції, Польщі та Швеції.
Фото: Ілля Червонящий / She Drives
Останнє оновлення: 28 листопада 2025, 09:59
Схожі новини

Зимова школа для водійок автобусів і вантажівок
Відбулася Зимова школа для водійок автобусів і вантажівок у межах проєкту She Drives.
Читати далі

Практична підготовка учасниць для отримання кваліфікаційної картки водія (Коду 95)
Близько 35 учасниць проєкту She Drives нині проходять практичну підготовку для отримання кваліфікаційної картки водія (Коду 95).
Читати далі

Соціальний ролик: так, я – водійка. І це моє місце!
Соціальний ролик проєкту She Drives розповідає історію Тетяни Юркевич, випускниці програми, яка стала водійкою громадського транспорту в КП «Київпастранс».
Читати далі
